2785 km verder - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van ronald lok - WaarBenJij.nu 2785 km verder - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van ronald lok - WaarBenJij.nu

2785 km verder

Door: Ron Lok

Blijf op de hoogte en volg ronald

01 Juni 2009 | Nederland, Amsterdam

Hoi Allemaal,

Nou hier ben ik dan 2785km verder 7 kilo lichter en 2 lekke banden ,alle 2 in nederland, ben nu in Servie aan de grens met Croatie,hier blijf ik een daggie

Duitsland ,Oostenrijk,Slowakije,Hongarije,Croatie en dan nu Servie , Bulgarije en Roemenie nog te gaan en nog een klein stukje Moldavie geloof ik.

Ja de eerdte 9 dagen waren wel het zwaarst,eifel, trier en omgeving ,zwarte woud, daarna toch wel erg vlak alleen tot Ulm huevel achtig ,was ook wel het mooiste stuk tot nu toe

De laatste 10 dagen was het weer erg goed soms te warm daarvoor koud en wisselvallig maar over het algemeen toch droog
In duitsland en oostenrijk is het wel een drukke befietste bedoening,veel mensen tussen de 50 en75 die onderweg zijn voor een paar dagen of een week.

De cultuur barbaren kunnen op deze route hun lol op,kastelen, burchten , kloosters ,vakwerkhuis stadjes ,wel wat langer zrij nemen

Boedapest is wel de meest favoriete bestemming van de fietsers of het is het begin punt of het eind punt

sommige fietsen de hele route in etappes ,ieder jaar een 800 km ofzo

ik kom vooral veel duitsers en oostenrijkers tegen,sommige doen de hele etappe en die ben ik dan ook andere landen weer tegen gekomen,en daar moest dan op gedronken worden

ben veel leuke wijn gebieden doorgekomen eerst de Moesel dan de rijn wijntjes en de Wachau wijntjes dit is wel een leuke omgeving ,heeft een micro klimaat en dan nog de hongaarse en croatische wijntjes ,allemaal lekker

Heb de laatste tijd veel in de tent geslapen en in hongarije bij iemand in de tuin en 1 keer voor een restaurant in Bratislava, wel een beetje raar gezicht zo een tent voor een halfvol terras

Hongarije was wel het goedkoopst 80eurocent voor een half lietertje in Boeda pest iets duurder,hier ben ik een dag gebleven,voorde rest ben ik de grote steden doorgefietst

fur mich kein abend in Wien

behalve de banden spanning ,heb ik geen spannende dingen meegemaakt, geen overvallers ofzo ,maar het is wel een hele leuke fietsroute die ik iedereen aanraadt, maar dan niet in de zomer want dan moet het wel heel druk zijn

de route is goed aangegeven ,behalve in slowakije en hogarije wat minder

op dit moment is de Donau een halve km breed en gem 7mtr diep een heel verschil met waar die begint 50 mtr breed en 20cm diep

60 procent is geasfalteerd ,zijn ook best veel slechte stukken bij,

al met al is het een luxe fiets vakantie tot nu toe ,maar dat gaat wel anders worden als de temperatuur hoger en de klimmetjes langer worden

ben benieuwd wat de laatste 3 landen van de donau route brengt

zal proberen wat eerder verslag uit te brengen

als jullie vragen of suggesties hebben laat het me weten

iedereen de groetjes en bedankt en tot in de donau delta in roemenie, hier moet het wel erg mooi zijn

verwacht daar over een dag of 10 te zijn

• 01 Juni 2009 - 20:12

Bieb:

Heerlijk man zo'n prachtige tocht. Ik krijg de indruk met je verhaal dat je al een flesje op had. Dus Thailand, gelukkig geen Afghanistad dus. Nou zou bij zo'n verslag beeld ook prettig zijn, dus pak je camera en schiet eens wat plaatjes. Voorzichtig

• 01 Juni 2009 - 20:21

Ronald Lok:

Hey Ron!

Gaaf hoor dat je in een land bent, waar ik iig nog nooit ben geweest! Ben ook erg benieuwd naar je foto's en brobeer je volgende bericht via deze site direct te versturen.

Hhahaha dat terras plekje van je willen we natuurlijk wel zien!!

Kus Eef en Mich

• 02 Juni 2009 - 09:05

Janine:

Klinkt goed allemaal....2785 km is niet niks. Op naar de volgende etappe!

• 02 Juni 2009 - 16:24

Gita:

Ben jaloers op al die soorten wijntjes! En Boedapest natuurlijk. En die 7 kilo natuurlijk! Helemaal te gek!

• 02 Juni 2009 - 16:28

Jan:

Ga lekker zo door. De kop is er nu pas af. De wijntjes hebben we ook, hoef ik niet zo'n end voor te fietsen!
    Veel plezier en tot horens!

• 02 Juni 2009 - 18:03

Marcel:

Hey Ron,
    Goed om te zien dat 't allemaal vlot gaat. Nog veel fietsplezierkilometers.
    Groet,
    Marcel

• 03 Juni 2009 - 07:55

Marijke :

Hoi Ron,
    Wat leuk dat wij je zo kunnen volgen!Wat een pech met die lekke banden.., maar zo technisch als jij bent zit je zo weer op de fiets. Enne 7 kg afvallen fietst ook weer een stuk lichter!
    Ron geniet van al het mooie om je heen en wij volgen je!
    Groet ook van Henk, Marijke

• 03 Juni 2009 - 12:14

Ada:

Hou dit tempo vol, en volgende keer wat foto's. Gelukkig nog geen gekke dingen.
    We wachten op je volgende verhaal.
    Ada, Elisa, Vincent

• 04 Juni 2009 - 20:04

Ashram:

Hoi, Je zal inmiddels Roemenie wel door zijn, maar alleen een foto van een Stasi agent is toch echt te weinig. We zullen je site goed in de gaten houden. Mzl

• 06 Juni 2009 - 11:32

Tineke:

Hoi Ronnie, we kunnen je toch nog wel herkennen als je terugkomt??? niet te veel afvallen he, veel plezier en trap ze
    groetjes Willem en Tineke

• 08 Juni 2009 - 07:02

Tineke:

Hi Ronnie Ponnie!
    Ik ben net terug van een weekje Ameland en las je verslag, te gek joh!
    Geniet ze en een dikke kus van mij en groetjes van gerard.
    tineke

• 08 Juni 2009 - 08:53

Jacqueline:

Hoihoi Ron,

Wat leuk om wat van je te horen/ lezen!!! 7 kilo lichter?!?!?!?! Jeetje... straks herkennen we je niet meer, haha.
    Tot nu toe is het wel geslaagd dus!! Super!!!

Met de kleine meid in m'n buik gaat alles goed. Nog 12 weekies te gaan! Verder gaat hier ook alles prima.

Nou heeeeeeeel veel plezier nog en we lezen wel weer hoe het verder gaat....

• 08 Juni 2009 - 13:54

Ronald:

Hey Ronskie,
    Goed om te horen dar alles voorspoedig gaat.Yannick heeft het wel eens over die meneer die op de fiets aan het reizen is.Wel een beetje fout he die pet op je hoofd.He succes en we houden contact.Groetjes Ronald

• 08 Juni 2009 - 20:43

Gerda:

Hééé Ronnie.... die pet staat je goed. Ik zag niet meteen dat jij het was. Zo dun ben je al geworden.
    En wat een uitgebreid verhaal van je reis. Helemaal goed.
    Veel plezier verder. We wachten op je volgende reisverslag.
    Groetjes Gerda en Jan

• 14 Juni 2009 - 18:14

Ryszard En Wilma:

hoi Ron,klinkt goed allemaal, maar niet te snel fietsen hoor anders ben je over een maand al weer klaar met je fietstocht. nog veel fietsplezier en succes verder, laat maar snel weer wat van je horen.Doeoeg, groetjes van Wilma en ryszard