Aankomst Beunos Aires - Reisverslag uit Ciudad del Este, Paraguay van ronald lok - WaarBenJij.nu Aankomst Beunos Aires - Reisverslag uit Ciudad del Este, Paraguay van ronald lok - WaarBenJij.nu

Aankomst Beunos Aires

Blijf op de hoogte en volg ronald

09 November 2013 | Paraguay, Ciudad del Este

Hallo allemaal,hier een globaal overzicht vanaf aankomst in Beunos Aires, het is altijd lastig om met fiets van een INT airport weg te komen, mbt snelweg ,mag je niet fietsen, toch gedaan en niet van de snelweg gehaald het eerste voorstadje waar ik kwam was te vergelijken met een veredelde vuilnisbelt, uiteindelijk belandde ik in district Telmo waar veel kunstwinkeltjes en marktjes zijn, hier zes dagen gebleven in relaxed hostelletje na vele km door BA te hebben gezworven,daarna boot Montevideo waar ik ook een dag of 7 ben gebleven,beetje noodgedwongen ivm ontstoken kies, die moest eruit en daarna de ontsteking uitzitten.Urugay leek me een mooie opwarmer voor ZA en dat lukte goed bij temperaturen van plus 30 ,via Colonial de rivier omhoog Mercedes Salto en bij Bella Union de grens naar Brazilie
,kreeg geen stempel en bijhet stadje Uruguayna waar ik Argentinie inging ook niet,open grenzen zeg maar,was Uruguay redelijk relaxed fietsen , veranderde dat in AR waar ik vaak van van de weg af moest,het spiegeltje kwam goed van pas, de vrachtwagen chauffeurs geven een toetertje en dan moet je gewoon van de weg,want ze kachelen gewoon door, vorig jaar nog 2 Nederlanders doodgereden,dit duurde tot 200 km voor iguazu waar ik van vluchtstrook gebruik kon maken.In het plaatsje Monte Carlo waar ik net een hostelletje had geregeld en bezig was mijn fiets uit te pakken,was er opeens een enorme klap, keek om lag er een bromfietser op het asfalt geschept door vrachtwagen en morsdood, zo zie je maar .
Het grootste gedeelte wat ik in uruguay,AR en Brazillie heb gefietst valt onder de Chaco dus vrij eentonig veel productie bossen en grasland pas vanaf Posada veranderde dat langszaam in bossen,voorheen oerwoud,na Posada was het vooral Duits gebied sinds 5 generatieSS
Inmiddels 4 lekke banden 2 gebroken spaken en zo een 1500 km gefietst in ZA, zit nu in Ciudad del Este een rommelig stadje aan de grens met Bras en Arg, morgen gaat het weer verder en de route laat ik nog weten,vindt Paraguay wel spannend groot leeg land zeker het noorden,waar het nog heter is dan hier
Mbt kosten lig ik op schema af en toe wat materiele uitgaven

Tot de volgende week of week erna

• 09 November 2013 - 15:13

Marcel:

Wow, wat een gebeurtenis met de brommer!! Dan is het fijn te lezen dat jij alleen een kies kwijt bent. Als de brommert kon kiezen.....

Blijf alert en heel veel plezier!

• 10 November 2013 - 08:41

Tineke:

Leuk dat je weer wat van je laat horen, klinkt ook spannend zo nu en dan. Geniet er van!
    liefs tineke

• 10 November 2013 - 11:30

Ernst:

Ron,
    Fantastische filmpjes van die watervallen, prachtig!
    Doe voorzichtig in landen waar fietsers nog niet erkend zijn :-)
    Groeten Ernst

• 10 November 2013 - 12:28

Annemiek:

Wat een heftig verhaal. Neem niet teveel risico's en geniet vooral.
    Liefs Annemiek en Gunter

• 10 November 2013 - 13:50

Marijke Overmars:

Hoi Ron,
    Leuk! Jij hebt toch wel een goede beschermengel als ik het zo lees, pfff....
    Maar het avontuur is er weer !
    Lfs en goede reis ! Blijf schrijven :-)
    Marijk

• 10 November 2013 - 18:35

Afke:

Ha lieve ponnie,

Eindelijk je site gekregen van Assie gisteren! Dus kan je nu eindelijk volgen.
    Schitterend allemaal. Wel heftig verhaal van dir brommerrijder! Voorzichtigheid geboden dus.
    Ziet er allemaal prachtig uit! Mooie foto's!

Hier alles oké, ik heb natuurlijk mijn Marokko rondreis achter de rug. Was een schitterende vakantie en een prachtig land.
    Gisteren op de boerderij geweest met Janke en Jacqueline, want ja mevrouw de Boer werd om 24.00 uur weer een jaartje ouder. Assie heeft ons weer flink verwent!

Nou geniet van je reis en ik kijk alweer uit naar je volgende verslag met foto's!

Dikke X Afke

• 11 November 2013 - 21:50

Tineke:

Hoi Ronnie, wat een spannende verhalen, je zit toch niet te veel aan de alcohol he, we zijn in Polen! Tomek heeft een dochter, gisteren op visite geweest, morgen weer naar huis,veel plezier en kijk uit voor wilde bromfietsers, groetjes je liefste schoonzus

• 12 November 2013 - 22:48

Mirjam+Bart=geweldig:

Hoi lieve Rooniepooinie,
    Ashram is hier, en heeft ons gewezen op jouw site, geweldig! Kanjer! Vind het helemaal super wat jij allemaal doet en durft! Liefs Mirjam en Bart xxxxx en groetjes van Ashram